Artikelnummer:
3400

26 timmarsdygnet

240 kr
Finns i lager
Finns ej i lagret
.
  Lägg i varukorg »
Finns ej i lagret
Produktbeskrivning:

Har du någonsin önskat att dygnet hade fler timmar?

Har du sprungit med mjölksyra i benen? Det är ingen behaglig känsla och trots att du kämpar stenhårt går det långsamt. Effekten i förhållande till din kraftinsats är mycket låg och enda sättet att få bort mjölksyran är att dra ner på tempot.

Långvarig stress kan liknas vid mjölksyra i benen. Du känner inget välbefinnande. Du arbetar hårt, men får lite gjort och/eller låg kvalité på det du gör. Viktiga funktioner som koncentration, logik, minne, kreativitet och många andra har nämligen blivit nedsatta. I kombination med störd sömn - som är det första tecknet på stress - är lösningen att arbeta ännu hårdare lika ineffektivt som att fortsätta springa med mjölksyra i benen och hoppas att den ska försvinna.

Stanna istället upp! Se till att grundförutsättningarna för att prestera finns på plats.
Då använder du dygnets 24 timmar effektivare. Stress i sig är inte farligt. Stress är en förutsättning för överlevnad. Med rätt dos och under korta perioder kan den skärpa dina sinnen, göra dig alert och få dig at prestera på toppen av din förmåga.

Stressens effekter - både goda eller dåliga - beror på hur du tolkar och hanterar olika situationer. Det beror på vilka resurser du har - men framförallt hur länge du är stressad. Inte om de du gör är roligt eller betungande.

Boken lär dig hur du kan prestera lika bra eller bättre än tidigare med ett större välbefinnande och utan de negativa effekter som långvarig och kraftig stress kan ge.

Intervjuer med Lars-Eric Uneståhl, Ingibjörg Jonsdottir, Gunnar Krantz, Salomeh Tafazoli, Ola Schenström, Gabriel Oxenstierna, Holger Björklund, Caroline Westman och Dan Jentzen ger dig givande och intressant läsning.